שלב 6 :קידומי מכירות
למה המייל שלי מועבר לתיקיית קידומי מכירות?
כאשר נשלח מייל לתיבת דואר נכנס שלנו, מפעילה גוגל אלגוריתמים מורכבים ומסווגת לפיהם את המייל לתיקייה המתאימה. ברגע שגוגל מזהה תוכן פרסומי/ שיווקי במייל אוטומטית תעביר את המייל ללשונית “קידומי מכירות” (Promotions באנגלית). האלגוריתם מתבסס על מספר רב של נתונים כמו: מילות מפתח מסוימות, מייל שנשלח למספר רב של נמענים, לינק להסרה ועוד.
יש לשים לב שתיקיית קידומי מכירות אינה תיקיית ספאם או זבל, והמשתמשים מודעים לכך.
אין צורך לראות בצורה שלילית את המעבר של הדיוור לקידומי מכירות ממספר סיבות:
ראשית, מבדיקות שערכה גוגל ניתן לראות שאין הבדל משמעותי בפתיחות של מיילים שנשלחו לקידומי מכירות לבין מיילים שנשלחו לתיבת הדואר נכנס. ההבדל היחידי הוא בתדירות הפתיחה של תיקיית קידומי המכירות.
שנית, נסיון לתחמן את גוגל ולנסות לגרום שדיוור בעל תוכן פרסומי/ שיווקי לא יופנה לקידומי מכירות יכול לגרום לנזק גדול יותר שהמייל יועבר לספאם שזה בוודאי שאנחנו רוצים למנוע.
בנוסף לכך יש יתרון בכך שההודעה שלנו מועברת לתקיית קידומי מכירות בכך שהמשתמש ברגע שפותח מרצונו את התקייה אוטומטית ההתנגדות שלו להצעה שיווקית ופרסומית יורדת והוא מוכן יותר לקבל תוכן/לרכוש וכו’…
עם זאת, גוגל מאפשרת להעביר את הדיוור מתיקיית קידומי מכירות לתיבת דואר נכנס כך שבאם המשתמש מעוניין להגדיר את ההודעות שנשלחות דרך מישו ספציפי לתיבת דואר נכנס, באפשרותו לשלוט בזה ולעדכן בהתאם לרצונותיו. שימו לב! זוהי המלצה בלבד ועל אחריות גוגל, בנוסף הנמען צריך לבצע זאת בעצמו וזה לא ישפיע על שאר הנמענים.